► GEEN AANBETALING | ► EIGEN ONTWERPEN | ► KORTE LIJNEN, SNELLE REACTIE'S |
► 10 JAAR GARANTIE | ► OPLOSSINGSGERICHT | ► GROOTSTE COLLECTIE |
► NEDERLANDS FABRIKAAT | ► SINDS 1995 UW SPECIALIST | ► UNIEKE SYSTEMEN EN ONTWERPEN |
Verzending en bezorging
Leefcomfort BV
Drs. W. van Royenstraat 1b
3871 AN Hoevelaken
Tel:. 033-489 33 89
E-mail: info@leefcomfort.nl
KvK nr. 85987069
KOM NAAR HOEVELAKEN
1. De grootste showroom
2. Met de meeste keuze
3. Eigen productie
4. Geen aanbetaling
5. Voor zorg en particulier
6. Uitsluitend goedgekeurde bedden
Openingstijden showroom:
Maandag: qq Alleen op afspraak.
Dinsdag: qqq 10:00 tot 17:00 uur.
Woensdag: q Alleen op afspraak.
Donderdag: q10:00 tot 17:00 uur.
Vrijdag: qqqq10:00 tot 17:00 uur.
Zaterdag: qq 10:00 tot 16:00 uur.
's Avonds: op afspraak geopend.
Zondag en feestdagen: altijd gesloten.
LET OP! BEZOEK OP AFSPRAAK
GAAT ALTIJD VOOR
Bezorging is in Nederland en België geheel gratis* voor bijna al onze produkten met uitzondering van kleine artikelen. Bij losse hoofdkussens en andere kleine artikelen, of achteraf bestelde artikelen die wij per bode kunnen versturen berekenen wij uitsluitend de verzendkosten. Bij Leefcomfort werken we niet met extra kosten achteraf en wij proberen zo transparant mogelijk te communiceren.
*Gratis thuisbezorging en plaatsing in geheel Nederland en Vlaanderen met uitzondering van Texel, Ameland, Vlieland, Terschelling en Schiermonnikoog. Natuurlijk leveren wij ook hier onze producten en service maar dan niet geheel gratis.
AFLEVERING HOOG LAAG BEDDEN
Wij vervoeren de meeste van onze hooglaag bedden op de zijkant van het bed op een speciale bedtrolley en dit wordt door 1 man verzorgd.
Dit houd dus in dat indien er van een lift gebruik moet worden gemaakt, de lift dus minimaal de bestelde bedlengte diep moet zijn. (Een bed met een liglengte van 200 cm. heeft een totale lengte van 212 cm. (afhankelijk per bed dit is een voorbeeld) dus moet de lift dan ook minimaal 212 cm diep zijn) Is het bed langer dan de lift diepte dan moeten wij het bed eerst demonteren tot hanteerbare stukken, deze onderdelen vervolgens bij u omhoog brengen en daar weer opbouwen. In dit geval zijn er 2 man nodig en zijn wij tussen de 1 en 2 uur arbeid extra kwijt en daarom zijn er dus extra kosten aan de aflevering verbonden als er geen gebruik gemaakt kan worden van een passende lift.
Mocht bij aflevering blijken dat de situatie omtrent aflevering niet juist is weergegeven dan zijn wij ten alle tijde gerechtigd om de extra kosten aan u door te berekenen en waarschijnlijk kan er dan op dat moment niet worden afgeleverd omdat het bed niet gedemonteerd is en er geen extra man is meegekomen. Mocht blijken dat het juist andersom is en u betaald hebt voor een situatie die erg is meegevallen dan wordt het teveel betaalde per omgaande aan u geretourneerd.
Het is, mits nadrukkelijk anders afgesproken, de bedoeling dat bij het afleveren van een bed de ruimte waar deze moet komen te staan vrij is, het oude bed aan de kant en indien u dit van plan was, het evt. stof al op gezogen hebt.
*Met betrekking tot onze hoog laag bedden hanteren wij de volgende regel: Daar waar parkeren (en dus lossen) niet mogelijk is binnen een redelijke afstand van uw ingang leveren wij in beginsel niet af. Er moet dan door u een goede alternatieve en haalbare mogelijkheid geboden worden. Op dit soort adressen geven wij geen garantie op thuisservice, u zult dan met het product naar onze showroom in Hoevelaken moeten komen of een andere mogelijkheid moeten aanbieden die voor ons wel haalbaar is.
Hooglaagbedden wegen tussen de 100 en 200 kilo en zijn (bij standaard maten) meer dan 2 meter lang en rond de 90 cm. breed. Het afleveren duurt al gauw tussen een half uur en een uur (bijzondere aanpassingen etc. nog uitgesloten) Vandaar deze afwijking voor het afleveren.
AFVOER LEDIKANTEN EN/OF MATRASSEN
Wij staan zeker niet te springen om uw oude bed of matras af te voeren en zeker niet na de uitbraak van corona. Uw oude ledikant voeren wij tegen betaling van de onkosten voor u af maar matrassen nemen wij uit hygiëne oogpunt niet mee. In de webwinkel kunt u dan ook hiervoor uw keuze maken wat er moet worden afgevoerd. Ook ziet u hier wat de kosten hiervoor zijn. Wij als bedrijf moeten afvalheffing betalen en een ledikant afvoeren en opslaan kost ons zo'n € 60,- (matrassen vallen onder chemisch afval, het is daarom voor ons personeel niet verantwoord om deze voor u af te voeren). Daarbij hebben wij nog kosten voor extra man uren, de tijdelijk opslag bij ons en het uiteindelijk transport naar de afval verwerker. Producten die buiten staan worden niet meegenomen. Dit is voor u en voor ons best een grote extra onkosten post dus indien u mogelijkheden hebt om dit op een andere wijze te regelen zijn wij daar allebei blij mee. Het afvoeren door particulieren is in de meeste gemeenten gratis.
AFVOER ZITMEUBELS
Het bovenstaande geldt ook voor uw zitmeubel(s). Ook hiervoor moeten wij een forse afval heffing betalen. Wij willen uw meubel(s) voor u afvoeren maar de kosten die wij moeten betalen aan heffing berekenen wij wel aan u door. De extra kosten die wij moeten maken zoals de extra man uren, de tijdelijke opslag en het uiteindelijke vervoer naar de afval verwerker krijgt u van ons als service. Wel moeten de meubels aan onze criteria betreffende verantwoord afvoeren voldoen. De meubels moeten binnen redelijke termen schoon zijn en in huis aanwezig. Producten die buiten staan worden niet meegenomen. Uiteindelijk beslist onze chauffeur of de meubels aan onze criteria voldoen. Mocht hij of zij beslissen dat dit niet zo is dan worden eventueel al betaalde kosten voor afvoer per omgaande geretourneerd.
BETALEN
Direct na het plaatsen van uw bestelling zenden wij u per omgaande de factuur toe. Op deze wijze heeft u direct inzicht of het afgesproken bedrag ook correct is weergegeven. U kunt dan ook gelijk bepalen hoe en wanneer u uw betaling voldoet. Dit omdat tegenwoordig 60% van onze klanten er de voorkeur aangeven om vooraf het bedrag te voldoen. Dit scheelt onnodig gedoe bij de aflevering en er hoeven dan ook geen mensen bij te zijn die gemachtigd zijn om betalingen te verrichten. Indien u dit ook wil kunt u daar gebruik van maken want u hebt de factuur al in huis. Wel moet het bedrag uiterlijk één werkdag voor de aflevering staan bijgeschreven op onze bankrekening (IBAN nr. NL15 INGB 0006 754 054) Maar u kunt ook gewoon betalen bij aflevering per pin, contant of online via onze website.
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Betalen bij aflevering.
U heeft bij ons ook de mogelijkheid om bij aflevering te betalen. Omdat niet al onze meubels direct op voorraad zijn en het soms even kan duren voordat u uw producten in huis hebt is bij aflevering betalen een goede optie. Net als u, willen wij ook graag zekerheid hebben over de bestelling daarom hebben wij gekozen om deze manier van betalen ook aan te bieden. Wij kennen dan vier mogelijkheden
1. PINNEN: (let op het door u maximaal te pinnen bedrag is over het algemeen € 2500,- per dag {Bij de RABO per week} mits u niet het maximaal te pinnen bedrag naar beneden hebt laten bijstellen. Indien het te betalen bedrag het maximaal te pinnen bedrag overschrijd kunt u ook van te voren dit bij uw bank éénmalig laten bijstellen of het zelf regelen via uw smartphone of PC)
1a. iDeal betaling
iDeal is de meest bekende betaaloptie in Nederland. Met iDeal kunt u via alle bekende banken online betalingen plaatsen. Deze transactie verloopt via het beveiligingsgedeelte van uw bank. iDeal betalingen kunnen worden verricht via onderstaande banken:
1b. Mister Cash
Speciaal voor klanten uit België hebben wij de mogelijkheid om via Mister Cash af te rekenen.
1c. Direct e-banking
Speciaal voor onze Duitse klanten hebben wij de mogelijkheid om via Direct e-banking af te rekenen.
2. CONTANT: (graag gepast betalen, onze mensen hebben geen wisselgeld bij zich)
3. VOORAF OVERMAKEN: Steeds meer mensen kiezen er o.a. vanwege het verhogen van de pinlimiet (wat fout zou kunnen gaan) om de betaling voor aflevering te voldoen. Dit is ook erg gemakkelijk bij de aflevering. Het is niet meer noodzakelijk dat er iemand aanwezig is die gerechtigd is om betalingen te verrichten. Ook kan men zich veel beter focussen op het afgeleverde product. Wel moet het bedrag uiterlijk één werkdag voor de aflevering staan bijgeschreven op onze bankrekening (IBAN nr. NL15 INGB 0006 754 054)
4. ONLINE BETALING: U kunt ook gebruik maken van onze Online betaallink op onze website. Hier maakt u ook gebruik van iDeal. Dit is uiteraard een zeer veilige maar ook snelle mogelijkheid.
---
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
VOORRAAD hooglaag bedden zoals onze Beatrix serie en onze Bed in Bed hoog laag inzet carriers worden standaard binnen 2 weken geleverd. Wilt u dat het bed binnen 1 week wordt afgeleverd dan moeten wij speciaal voor u een rit inplannen als ook een man en bedrijfswagen. De kosten hiervoor zijn € 100,-. U kunt in de webwinkel hiervoor kiezen.
Kleine zendingen worden per bodedienst bezorgt en deze verzenden wij dezelfde dag indien het een voorraad artikel is en als de bestelling voor 16:00 uur binnen komt. Grotere producten leveren wij bijna altijd zelf bij u thuis af, zo voorkomen wij onnodige beschadigingen en dit werkt het snelst. Doorgaans worden deze producten binnen 7 tot 21 dagen bij u geleverd. Indien uw bestelling een product betreft wat speciaal voor u geproduceerd moet worden of wat wij moeten bestellen geldt hiervoor in beginsel een leveringstermijn van 4 tot 6 weken. Wilt u de exacte levertermijn weten neem dan eerst even contact met ons op.
Om een zo uitgebreid mogelijk assortiment te kunnen aanbieden zijn wij genoodzaakt te werken met verschillende leveranciers. Elke leverancier hanteert andere levertijden en voorwaarden waardoor de levertijd kan verschillen tussen +/- 3 werkdagen en 13 weken.
Waarom is mijn levering vertraagd?
Dit probleem komt zeer zelden voor omdat wij altijd de juiste leveringstermijn vermelden. Echter kunnen we nooit uitsluiten dat een levering ooit eens vertraging heeft. Een klein aantal producten die Leefcomfort levert worden in het buitenland geproduceerd. Het grootste deel hebben wij echter op voorraad en kunnen wij direct leveren. Soms komt het voor dat een product met een langere levertijd een vertraging op loopt. De reden van vertraging kan diverse oorzaken hebben maar Leefcomfort zal ten alle tijden de hoogst mogelijke inspanning leveren om de levering van uw product zoveel mogelijk te bespoedigen.
---
Levering in België
Leefcomfort levert de grote producten ook gratis in België. Neem contact op met info@leefcomfort.nl of via +31 (0)33– 489 33 89 indien u als Belgische klant via de website niet uw betaling kunt voltooien.
Levering in Duitsland
Leefcomfort levert de grote producten ook gratis in Duitsland tot een afstand van 300 km, gerekend vanaf Hoevelaken tot bestemming . Neem contact op met info@leefcomfort.nl of via +31 (0)33– 489 33 89 indien u als Duitse klant via de website niet uw betaling kunt voltooien.
---
Zijn de Leefcomfort meubels gemonteerd of moeten wij deze zelf monteren?
Praktisch al onze producten komen kant en klaar bij u binnen, alleen als u er zelf voor kiest kunt u het Beatrix bed of het bed in bed carrier hoog laag systeem als niet gemonteerd bestellen. Het monteren van deze producten is erg simpel en eenvoudig. De grotere producten/meubels leveren wij zelf af en voor plaatsing van meubels kunt u in onze webwinkel aangeven of u van deze service gebruik wilt maken. Wij gaan altijd uit van 1 man en maximaal 1 uur, dit geldt voor onze fauteuils, banken, matrassen, ledikanten en hoog-laag bedden. Moeten wij met 2 man komen of zijn wij langer dan 1 uur bezig met het meubel te plaatsen dan willen wij dit vooraf weten, dit kunt u aangeven in onze webwinkel bij het betreffende artikel. Dit kan eigenlijk alleen gebeuren bij het plaatsen van een hoog-laag bed wat via een trap of lift omhoog moet. Het is belangrijk dat wij vooraf weten of wij een trap op moeten om het product te kunnen plaatsen of dat er een lift is en wat het formaat van de lift is. Ook de vorm van de trap is belangrijk. Indien er geen trap hoeft te worden genomen dan kunnen wij met 1 man volstaan voor het plaatsen van het meubel.
---
Heb ik garantie op mijn aankoop?
Uiteraard heeft u garantie op onze producten. Op de luchtdichtheid van de luchtkern van onze Luchtcomfort matrassen krijgt u 10 jaar garantie en op de elektrische onderdelen 3 jaar garantie. Op onze eigen collectie relax en sta-op fauteuils geheel naar uw wensen en maten gemaakt geven wij 5 jaar CBW garantie. Op onze actie fauteuils, matrassen en hoog-laag bedden krijgt u 3 jaar CBW garantie. Op opruiming en demo meubels geven wij maximaal tot 3 maanden CBW garantie. Er zijn natuurlijk ook artikelen die een dermate lage prijs hebben dat er geen of een beperkte garantie wordt gegeven, dit staat dan bij dit artikel vermeld. Andere afspraken zijn uitsluitend geldig indien dit nadrukkelijk op de koop overeenkomst is overeengekomen. Mocht u m.b.t. garantie nog overige vragen hebben dan kunt u contact met ons opnemen op tel. nummer 033-4903389
---
Kan ik mijn gekochte meubel retourneren?
Al onze meubels uit de opruiming of de occassions of demo modellen kunt u retourneren, u moet er zelf voor zorgen dat deze meubels binnen de gestelde termijn onbeschadigd en in de originele verpakking bij ons worden bezorgd. Kijk voor meer informatie over retourneren op onze retourpagina. Al onze andere producten worden speciaal voor u besteld en/of vervaardigd, deze kunt u dan ook niet retourneren
DRS. W. VAN ROYENSTRAAT 1b
3871 AN HOEVELAKEN
BTW NR.: NL.8638.1968.0. B01
KVK NR.: 85987069
© 2022 Leefcomfort. Alle rechten voorbehouden. Gerealiseerd door NIKU Solutions