► GEEN AANBETALING  EIGEN ONTWERPEN      KORTE LIJNEN, SNELLE REACTIE'S
10 JAAR GARANTIE OPLOSSINGSGERICHT  GROOTSTE COLLECTIE
► NEDERLANDS FABRIKAAT SINDS 1995 UW SPECIALIST  UNIEKE SYSTEMEN EN ONTWERPEN

Veel gestelde vragen

Home > Veel gestelde vragen
LEES WAT ANDEREN OVER ONS SCHRIJVEN

Leefcomfort BV

Drs. W. van Royenstraat 1b
3871 AN Hoevelaken
Tel:. 033-489 33 89
E-mail: info@leefcomfort.nl
KvK nr. 85987069

KOM NAAR HOEVELAKEN
1. De grootste showroom
2. Met de meeste keuze

3. Eigen productie
4. Geen aanbetaling
5. Voor zorg en particulier
6. Uitsluitend goedgekeurde bedden

Openingstijden showroom:

Maandag: qq Alleen op afspraak.
Dinsdag: qqq 10:00 tot 17:00 uur.
Woensdag: q Alleen op afspraak.
Donderdag: q10:00 tot 17:00 uur.
Vrijdag: qqqq10:00 tot 17:00 uur.
Zaterdag: qq 10:00 tot 16:00 uur.
's Avonds: op afspraak geopend.
Zondag en feestdagen: altijd gesloten.  
LET OP! BEZOEK OP AFSPRAAK
GAAT ALTIJD VOOR

Veel gestelde vragen (FAQ)

Kan ik de producten bekijken en zo ja, waar dan?
Ja, dit kan in onze 1500 m² grote showroom, deze is gevestigd in Hoevelaken aan de Drs. van Royenstraat 1 (of kijk even bij contact. U kunt zonder afspraak onze showroom bezoeken maar u kunt ook een afspraak maken. Bij ieder product staat vermeld of het product in onze showroom aanwezig is of niet.

Veel van onze artikelen worden speciaal op bestelling gemaakt, deze producten kunnen na het plaatsen van een bestelling niet meer geannuleerd worden en na aflevering worden deze producten ook niet meer terug genomen. Diegene die graag opgehaald willen worden om zich in onze showroom te oriënteren kunnen via ons contact formulier https://www.leefcomfort.nl/contact of via het formulier https://www.leefcomfort.nl/gratis-haal-en-breng-service dit aangeven wij nemen dan telefonisch contact met u op om datum en tijd af te spreken.

Natuurlijk kan men ook rechtstreeks telefonisch contact met ons opnemen op tel. nr. 033-4893389. Ook is het mogelijk dat wij op afspraak met één van onze mobiele showrooms u bezoeken, wij kunnen dan minimaal 10 fauteuils of maximaal 3 hoog-laag bedden meenemen. Ook dit kunt u via https://www.leefcomfort.nl/gratis-thuis-demo of https://www.leefcomfort.nl/contact aangeven.

Wij zijn op maandag en woensdag uitsluitend op afspraak geopend en dinsdag, donderdag en vrijdag van 10:00 tot 17:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 16:00 uur.

Op afspraak kunt u ook ‘s avonds of op een dag dat wij gesloten zijn onze showroom bezoeken, hiervoor kunt u contact met ons opnemen op tel. nr. 033-4893389 of via ons contactformulier.

Het adres van onze showroom is:

Leefcomfort
Drs. W. van Royenstraat 1
3871 AN Hoevelaken

Voor een kaart en routebeschrijving verwijzen wij u graag door naar de detailpagina van ons contactformulier.

Wat zijn de bezorgkosten?
Bezorging is in Nederland en België geheel gratis voor alle producten en/of artikelen, uitsluitend bij de kleine producten zoals onze thuiszorghulpmiddelen vragen wij een bijdrage in de handling en verzendkosten. Bij deze producten passen wij een staffel toe die gelijk loopt met de verzendkosten van post.nl en is gewicht gerelateerd. Bij Leefcomfort werken we niet met extra kosten achteraf en is alles transparant.

---

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Let op: Leefcomfort vraagt géén aanbetaling!

1. iDeal betaling
iDeal is de meest bekende betaaloptie in Nederland. Met iDeal kunt u via alle bekende banken online betalingen plaatsen. Deze transactie verloopt via het beveiligingsgedeelte van uw bank. iDeal betalingen kunnen worden verricht via onderstaande banken:

2. Betaling bij aflevering

Zie betaling bij aflevering.

3. Bankcontact

Speciaal voor klanten uit België hebben wij de mogelijkheid om via Bancontact af te rekenen.

4. Direct e-banking

Speciaal voor klanten uit Duitsland hebben wij de mogelijkheid om via Direct e-banking af te rekenen.

---

Betalen bij aflevering
U heeft bij ons bij een aantal artikelen de mogelijkheid om bij aflevering te betalen. Omdat niet al onze meubels direct op voorraad zijn en het soms even kan duren voordat u uw producten in huis hebt is bij aflevering betalen een goede optie. Net als u, willen wij ook graag zekerheid hebben over de bestelling daarom hebben wij gekozen om deze manier van betalen ook aan te bieden. Wij kennen dan twee mogelijkheden

1. betalen per pin en bij overschrijding van uw maximaal te betalen bedrag per pin, evt. aangevuld met contant geld. Denk er wel aan om uw pinlimiet tijdelijk te verhogen bij betalingen boven de € 2500,-. Bij iedereen staat de pinlimiet op € 2500,- daarboven kunt u niet pinnen via de pinautomaat.

2. contant

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Kleine zendingen worden per bodedienst bezorgt en deze verzenden wij dezelfde dag indien het een voorraad artikel is en als de bestelling voor 16:00 uur binnen komt. Grotere producten leveren wij bijna altijd zelf bij u thuis af, zo voorkomen wij onnodige beschadigingen en dit werkt bijna altijd het snelst. Doorgaans worden deze producten binnen 7 tot 21 dagen bij u geleverd. Indien uw bestelling een product betreft wat speciaal voor u geproduceerd moet worden of wat wij moeten bestellen geldt hiervoor in beginsel een leveringstermijn van 4 tot 6 weken. Wilt u de exacte levertermijn weten neem dan eerst even contact met ons op.

Om een zo uitgebreid mogelijk assortiment te kunnen aanbieden zijn wij genoodzaakt te werken met verschillende leveranciers. Elke leverancier hanteert andere levertijden en voorwaarden waardoor de levertijd kan verschillen tussen +/- 3 werkdagen en 13 weken.

Waarom is mijn levering vertraagd?
Dit probleem komt zeer zelden voor omdat wij altijd de juiste leveringstermijn vermelden, we kunnen echter nooit uitsluiten dat een levering ooit eens vertraging heeft. Een klein aantal producten die Leefcomfort levert worden in het buitenland geproduceerd. Het grootste deel hebben wij echter op voorraad en kunnen wij direct leveren. Soms komt het voor dat een product met een langere levertijd een vertraging op loopt. De reden van vertraging kan diverse oorzaken hebben maar Leefcomfort zal ten alle tijden de hoogst mogelijke inspanning leveren om de levering van uw product zoveel mogelijk te bespoedigen.

---

Levering in België
Leefcomfort levert ook gratis in België en Duitsland tot 250 km vanaf Hoevelaken. Neem contact op met info@leefcomfort.nl of via +31 (0)33 - 489 33 89 indien u als Belgische of Duitse klant via de website niet uw betaling kunt voltooien.

---

Zijn de Leefcomfort meubels gemonteerd of moeten wij deze zelf monteren?
Praktisch al onze producten komen kant en klaar bij u binnen, slechts enkele kleinere producten zijn niet gemonteerd. Het monteren van deze producten is erg simpel en eenvoudig. De grotere producten/meubels leveren wij zelf af en voor plaatsing van meubels gaan wij altijd uit van 1 man en maximaal 1 uur dit geld voor onze fauteuils, banken, matrassen, ledikanten en hoog-laag bedden. Moeten wij met 2 man komen of zijn wij langer dan 1 uur bezig met het meubel te plaatsen dan berekenen wij deze extra kosten aan u door. Dit kan eigenlijk alleen gebeuren bij het plaatsen van een hoog-laag bed wat via een trap of lift omhoog moet. Het is belangrijk dat wij vooraf weten of wij een trap op moeten om het product te kunnen plaatsen of dat er een lift is en wat het formaat van de lift is. Ook de vorm van de trap is belangrijk. Indien er geen trap hoeft te worden genomen dan kunnen wij met 1 man volstaan voor het plaatsen van het meubel.

---

Heb ik garantie op mijn aankoop?
Uiteraard hebt u garantie op onze producten. Op onze eigen collectie relax en sta-op fauteuils geheel naar uw wensen en maten gemaakt geven wij 10 jaar CBW garantie. Op onze actie fauteuils, matrassen en hoog-laag bedden krijgt u 3 jaar CBW garantie. Op opruiming en demo meubels geven wij maximaal 1 jaar CBW garantie. Andere afspraken zijn uitsluitend geldig indien dit nadrukkelijk op de koop overeenkomst is overeengekomen. Mocht u m.b.t. garantie nog overige vragen hebben dan kunt u contact met ons opnemen op tel. nummer 033-4903389

---

Kan ik mijn gekochte meubel retourneren?
Al onze meubels uit de opruiming of de occasions of demo modellen kunt u retourneren. Neem via dit contactformulier contact met ons op en licht uitgebreid de reden van retournering toe. Al onze andere producten worden speciaal voor u besteld en vervaardigd, deze kunt u dan ook niet retourneren.

---

Staat uw vraag er niet bij? Stel hem dan via het contactformulier, één van onze medewerkers neemt dan z.s.m. contact met u op.


© 2022 Leefcomfort. Alle rechten voorbehouden. Gerealiseerd door NIKU Solutions